علت محبوبیت سفر با اتوبوس

استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی موثرترین روش برای كاهش مصرف انرژی است. در سال های اخیر شاهد گسترش فناوری های جدید در زمینه اتوبوسرانی بوده ایم که باعث افزایش استفاده عموم مردم از این وسیله نقلیه شده است. اینترنت بی سیم، خدمات نقشه برداری GPS، فناوری اطلاعات پیشرفته مسافر و شبکه های تلویزیونی و رادیویی داخل اتومبیل فقط چند نمونه از نوآوری های موجود در سیستم های حمل و نقل عمومی عمومی است. همه ما باید به این درک برسیم که سوار شدن بر اتوبوس ها و مسافرت با آنها به معنای یک اتومبیل کمتر در جاده است و این سلامت محیط زیست را در پی خواهد داشت.

 اگر تعداد بیشتری از افراد از ترانزیت جاده ای مثل اتوبوس استفاده می کردند، میزان کمتری اتومبیل در جاده ها بود، و از این رو ترافیک کمتر و کاهش استرس برای رانندگان را به همراه داشتیم. لازم است بدانید که  کاهش استرس منجر به پایین آمدن تصادفات جاده ای خواهد شد و رعایت همه اینها به بهبود کیفیت زندگی کمک می کند. استفاده از اتوبوس ها مزایای آشکار محیطی دارد. با تکیه بر وسایل حمل و نقل عمومی، می توان به ارتقا هوای پاک کمک کنیم و بیماری های تنفسی را تا میزان قابل توجه ای کاهش دهیم.

اتوبوس ها 80٪ مونوکسید کربن کمتری نسبت به یک اتومبیل تک سرنشین ساطع می کنند. همچنین می تواند میزان انتشار گازهای گلخانه ای را 25٪ کاهش دهد. حمل و نقل عمومی باعث ایجاد سر و صدا و آلودگی کمتری می شود و تقاضای پارکینگ را کاهش می دهد. مزایای شخصی نیز وجود دارد مثلا شما با سوار شدن به اتوبوس از دردسر و هزینه پارکینگ برا خودتان جلوگیری می کنید بعلاوه نیازی نیست توجه خود را به محیط اطراف بدهید و نگران خودروهای دیگر باشید. با افزایش قیمت سوخت و سایر هزینه ها، استفاده از ترانزیت عمومی صرفاً منطقی است. علاوه بر این، حمل و نقل عمومی همچنان یکی از امن ترین حالت های سفر در کشور می باشد. در حقیقت، سوار شدن به اتوبوس 91 برابر ایمن تر از مسافرت خودرو است. اپراتورهای وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس برای جلوگیری از مشکلات بسیار آموزش دیده اند.

در مورد قطار می‌توان گفت که قیمت مناسب، ارائه خدمات با کیفیت، تنوع زیاد تامین‌کنندگان قطارهای مسافری و راحتی سفر با قطار موجب شده است که بسیاری از افرادی که قصد سفر دارند و می‌خواهند مدت زمان سفر را در کوپه‌ یا صندلی‌های قطار سپری کنند، این وسیله مقلیه عمومی را به هواپیما ترجیح دهند و تمام مدت سفر را در آرامش، استراحت یا مطالعه کنند و یا در کوپه اختصاصی خود با خانواده از تماشای مناظر زیبای جاده‌های کشور لذت ببرند.

در گذشته برای تهیه یک بلیط ساده اتوبوس باید به تعاونی و یا آژانس مسافرتی مراجعه می کردیم در صورت موجود بودن بلیط خود را خریداری می کردیم و چنانچه بلیطی برای مقصد خود در تاریخ مورد نظر نمی یافتیم باید مسیر رفته را دست خالی بر می گشتیم. در عصر حاظر با پیشرفت فناوری و فراگیر شدن اینترنت در تمام زمینه ها، خرید بلیط نیز اینترنتی شد. هم اکنون شما شرایط خرید بلیط از سایت های مختلف را دارید، که یکی از معتبرترین آنها سایت مستر بلیط می باشد. امکان خرید بلیط اتوبوس از مستر بلیط به راحتی فراهم است.     

در مورد اتوبوس هم باید گفت که با تجهیز ناوگان اتوبوس‌های بین شهری به اتوبوس‌های جدید و راحت، دیگر سفر با این وسیله نقلیه عمومی و مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی، سخت نیست و می‌توان طول مدت سفر را روی صندلی‌های راحت اتوبوس لم داد و به مطالعه و تماشای مناظر اطراف و حتی فیلم پرداخت.

دلایل محبوبیت سفر با اتوبوس و قطار چیست؟

































































































































































شما می‌توانید به راحتی به هر کجای ایران که خواستید بروید. کافیست بلیط اتوبوس مورد نظر خود را مانند بلیط اتبوس شیراز، تهران و ...و قطار را به صورت اینترنتی خریداری و راهی سفر شوید. مزیت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس و قطار در این است که شما نه تنها به برنامه سفر این وسایل نقلیه دسترسی دارید، بلکه می‌توانید زمان دقیق حرکت قطار و اتوبوس، نرخ بلیط و... را بررسی کنید و سپس دست به انتخاب بزنید.

Comments