شرکت هواپیمایی تفتان

تاریخچه

شرکت هواپیمایی تفتان در سال 1381 در استان سیستان بلوچستان تاسیس شد و از جمله ایرلاین های خصوصی  ایران می باشد. این شرکت در اوایل فعالیت خود رشد مناسبی داشت و پروازهای خود را با استفاده از دو فروند هواپیما فوکر 50 انجام می داد. اما متاسفانه پس از دو سال به علت مشکلاتی که وجود داشت هواپیمایی تفتان غیر فعال گردید و تمامی پروازهای آن متوقف شد. این شرکت که در زمینه خدمات باربری و مسافربری فعالیت داشت با جذب سرمایه گذار جدید توانست بار دیگر فعالیت خود را پس از12 سال وقفه آغاز نماید. شرکت هواپیمایی تفتان در واقع هنگام تاسیس در سال 1381 تابان نام داشت اما پس از آنکه مجوز فعالیت آن لغو گردید و دوباره پس از چند سال مجوزهای جدید را دریافت نمود فعالیت خود را با نام تفتان ایر ادامه داد. راه اندازی این شرکت هواپیمایی در منطقه سیستان و بلوچستان می تواند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری و اقتصاد این منطقه داشته باشد. تفتان ایر نیز با این هدف همواره در تلاش است که روز به روز میزان فعالیت های خود در مسیرهای پروازی را افزایش دهد .

آرم و طراحی هواپیماها

آرم تفتان

خدمات

برای شرکت هواپیمایی تفتان نیز همانند سایر شرکت های هواپیمایی ایرانی رضایت مندی مسافران بسیار اهمیت دارد. از این رو همواره سعی دارد که بهترین و با کیفیت ترین خدمات ممکن را ارائه دهد. تفتان ایر در طی سال های فعالیت خود برترین خدمات را در زمینه  خدمات پروازی، کتیرینگ، بیمه مسافرتی و .. در اختیار مسافرانی که پروازهای آن را انتخاب نموده است قرار داده است. همچنین این شرکت اقدام بسیار جالبی انجام داده و تغییراتی در سبک پوشش مهمانداران خود ایجاد نموده. در واقع تفتان ایر به منظور ترویج فرهنگ ایرانی و معرفی خطه سیستان و بلوچستان پوشش مهمانداران خود را سنتی واز پوشش های محلی مردمان جنوب ایران انتخاب نموده که بسیار زیبا و چشم نواز است. این نوآوری توانسته نظر مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جلب نمایند و در واقع می توان گفت یکی از علل موفقیت تفتان ایر استفاده از سبک پوشش جدید برای مهمانداران در کنار سایر خدمات ارزنده ای  که ارائه می دهد می باشد.

ناوگان

ناوگان شرکت هواپیمایی تفتان در حال حاضر متشکل از سه فروند هواپیما بوئینگ ام دی و دو فروند هواپیما فوکر 50 می باشد که به ترتیب 172 و 50 نفر ظرفیت دارند. اما هواپیماهای فعال آن در مسیرهای هوایی کشور همان دو فروند هواپیما فوکر 50 هستند. این شرکت تمامی پروازهای خود را همانند بسیاری از شرکت های هواپیمایی ایرانی در سرویس معمولی ارائه می دهد اما آنچه که موجب شده پروازهای آن از محبوبیت خاصی در بین مسافران برخوردار باشد داشتن ترانسفر فرودگاهی است.

قطب اصلی این شرکت فرودگاه بین المللی زاهدان می باشد.

https://mrbilit.com/mag/taftan-airline/

Comments