10 فرد ثروتمند گذشته که میلیاردرهای مدرن را کوچک جلوه می دهند


 

بعضی اوقات، به نظر می رسد میلیاردرهای امروز مانند بیل گیتس یا وارن بافت ثروتمندترین مردمی هستند که تاکنون زندگی کرده اند. اما حتی اگر شخصیتهای تاریخی مانند الکساندر کبیر ، چنگیز خان ، پادشاه سلیمان ، بسیاری از امپراتورهای رومی و فرعون های مصر را در نظر نگیریم (زیرا اطلاعات دقیقی در مورد ثروت های آنها وجود ندارد) ، پولی که ثروتمندان مدرن در اختیار دارند ، هنوز چیزی در مقایسه با آنچه ثروتمندان گذشته داشته اند ، نیست.

 

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Business Insider و سایرین که بایگانی را بررسی کرده و تورم را اصلاح کرده اند ،بیتوته شما را به سفر به گذشته دعوت می کند. بیایید نگاهی بیاندازیم به 10 ثروتمندترین مردم هزاره گذشته و دریابیم که چگونه آنها اینقدر ثروتمند شدند و از پول خود برای چه استفاده کردند.

 

10. کرنلیوس وندربیلت ، 185 میلیارد دلار

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

میزان ثروت کرنلیوس وندربیلت

 

کرنلیوس وندربیلت ، یکی از مشهورترین بازرگانان تاریخ ایالات متحده ، ثروتمند شد زیرا او راه آهن و خطوط حمل و نقل را در دهه 1800 ساخته است . طی موفق ترین سالها ، ثروت کورنلیوس وندربیلت تقریباً 185 میلیارد دلار بود. بیشتر پول وی در زمان گسترش امپراتوری راه آهن پس از جنگ داخلی به دست آمد.

 

9. هنری فورد ، 199 میلیارد دلار

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

میزان ثروت هنری فورد

 

هنری فورد یکی از برجسته ترین افراد در تجارت آمریکا است. ثروت شخصی او  در کوتاه مدت  به 200 میلیارد دلار رسید. فورد نه تنها شرکت خود را آغاز کرد و همچنین به دلیل رویکرد انقلابی خود در تولید خودرو مشهور بود، بلکه او همچنین در زمره تجارت و صنعت پیشگام بود. او حقوق بیشتری برای کارگران خود تعیین کرد نسبت به آنچه در آن زمان به عنوان متوسط دستمزد ​​در نظر گرفته می شد. او مفهوم خط مونتاژ را توسعه داد این امکان را به او می داد تا اتومبیل های ارزان قیمت ایجاد کند و آنها را برای افراد عادی مقرون به صرفه کند.

 

8. معمر قذافی ، 200 میلیارد دلار

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

میزان ثروت معمر قذافی

 

بعید است شخصی در دنیا وجود داشته باشد که نام او را نشنیده باشد. اعتقاد بر این است که قذافی ثروتی داشت که حدود 200 میلیارد دلار تخمین زده می شد که وی در مدت 42 سال در زمان سلطنت خود در لیبی به دست آورد.

قذافی کاملاً سیاستمدار و حاکم جنجالی بود ، اما او کارهای زیادی برای کشورش انجام داد. به عنوان مثال ، او رودخانه بزرگ دستازی را ساخت که هم اکنون مناطق متروک لیبی را تأمین می کند. به گفته برخی کارشناسان ، این بزرگترین پروژه آبیاری در کل تاریخ بشریت بود. هم اکنون روزانه 6.5 متر مکعب آب آشامیدنی تأمین می شود.

قذافی در سال 2011 و در جریان جنگ داخلی سرنگون شد.

 

7. ویلیام اول ، 209 تا 229 میلیارد دلار

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

میزان ثروت ویلیام اول

 

طبق برآوردهای مختلف ، ویلیام اول فاتح حدود 209 تا 229 میلیارد دلار داشت. ویلیام اول اولین پادشاه انگلیس پس از حمله نورمن ها در سال 1066 بود. سلطنت ویلیام پروژه های عظیمی را برای این کشور به همراه داشت: او پادشاهی متحد انگلیسی را برپا کرد ، ارتش و ناوگان را ایجاد کرد ، او به اصطلاح کتاب Domesday را ساخت. ، و او ساخت قلعه های سنگی را آغاز کرد ، که اولین مورد از آن برج است که در سال 1078 ساخته شده است.

 

6. جیکوب فوگر 221 میلیارد دلار

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

میزان ثروت جیکوب فوگر

 

Jakob Fugger احتمالاً به اندازه سایر افراد موجود در این لیست مشهور نیست اما دقیقاً مثل آنها ، پول زیادی داشت. وی به لطف مهارتهای بانکی و بازرگانی اش ، حدود 221 میلیارد دلار داشت. Jakob Fugger در سال 1459 به دنیا آمد و در سال 1525 در آگسبورگ آلمان درگذشت. وی ثروت خود را عمدتا با فروش منسوجات در ایتالیا ساخت و همچنین در مجارستان و بوهمیا نقره و طلا را استخراج کرد.

 

5. میر عثمان علی خان ، 230 میلیارد دلار

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

میزان ثروت میرعثمان علی خان

 

این احتمال وجود دارد که شما هرگز از میر عثمان علی خان نشنیده اید اما او قطعاً یکی از ثروتمندترین مردانی است که تاکنون دیده است. هنگامی که او حاکم ایالت حیدرآباد در هند بود ، ثروت خود را به 230 میلیارد دلار بدست آورد. پس از درگذشت پدرش در سال 1911 ، وی به نظام حیدرآباد درآمد و 37 سال حكومت كرد. وی به توسعه آموزش ، برق و راه آهن در منطقه کمک کرد.

 

4- نیکلاس الکساندرویچ ،تزار روسیه ، 300 میلیارد دلار

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

میزان ثروت نیکلاس الکساندرویچ 

 

ثروت نیکلاس الکساندرویچ ،تزار روسیه 300 میلیارد دلار تخمین زده می شود. درآمد شخصی وی شامل زمینهایی بود که وی در اختیار داشت و همچنین دارایی های بخش صنعت و تجارت. از آنجا كه كلیسای ارتدكس روسی نیكلاس دوم را تأیید كرد ، او را نیز می توان "ثروتمندترین مقدسین تاریخ" نامید.

 

3. اندرو کارنگی ، 310 میلیارد دلار

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

میزان ثروت اندرو کارنگی 

 

اندرو کارنگی یک تاجر بی نظیر ثروتمند و قدرتمند بود. وی در اواسط قرن نوزدهم مشهور شد. کارنگی در اسکاتلند متولد شد و از خانواده ای بسیار فقیر بود که در اواخر دهه 1840 به ایالات متحده نقل مکان کرد. پس از برخی از سرمایه گذاری های موفق در یک سری از شرکت ها ، کارنگی شرکت خود را ، "US Steel" را تأسیس کرد ، که او را به بزرگترین بخش ثروت خود یعنی 310 میلیارد دلار تبدیل کرد. او همچنین به عنوان مردی شناخته می شود که بیشتر این پول را برای کمک های مختلف خرج می کند ، بنابراین به عنوان یکی از برجسته ترین نیکوکاران جهان به یاد می آید.

 

2. جان راکفلر ، 340 میلیارد دلار

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

میزان ثروت جان راکفلر

 

نام جان راکفلر به معنای زیادی برای تاریخ ایالات متحده است و ثروت وی 340 میلیارد دلار تخمین زده می شود. حتی امروز ، این تقریباً بزرگترین ثروت تا به امروز است. وی در سال 1839 در نیویورک متولد شد و یکی از بنیانگذاران Standard Oil شد. راکفلر همچنین به عنوان یک خیرخواه شناخته می شود: وقتی او زنده بود ، 2 کالج ، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه راکفلر تأسیس کرد. وی در سال 1937 در سن 97 سالگی درگذشت.

 

1. مانسا موسی ، 400 میلیارد دلار

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

میزان ثروت مانسا موسی

 

ثروتمندترین شخصی که تاکنون روی این سیاره قدم گذاشته است ، مانسا موسی، موسی اول از مالی بود. وقتی او امپراطور سلطنتی مالی بود ، ثروتی داشت که امروز حدود 400 میلیارد دلار ارزش دارد. موسی در سال 1280 به دنیا آمد و قبل از سال 1337 ، او مانند یک مسلمان معمولی مذهبی زندگی می کرد. وی مراکز آموزشی و مساجد زیادی را در سراسر آفریقا ایجاد کرد.

 

فقط برای مقایسه:

ثروتمندترین فرد زنده در حال حاضر ، جف بزوس ، بنیانگذار آمازون ، حدود 131 میلیارد دلار و بیل گیتس با ارزش 96.5 میلیارد دلار با دومین نفر در لیست ثروتمندترین افراد ارزش دارد.

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

ثروت بیل گیتس و  مانسا موسی

 

بیشتر ما تصور مقادیر زیادی پول به اندازه چندین میلیارد دلار بسیار سخت است. برای دیدن اینکه چقدر این افراد ثروتمند بودند ، بیایید ثروت آنها را با افراد آشنا و چیزها مقایسه کنیم.

به عنوان مثال ، مالک مایکروسافت که مدتهاست یکی از ثروتمندترین افراد جهان بوده است ، 4 برابر فقیرتر از مانسا موسی ، پادشاه افسانه ای کشور آفریقایی مالی است که بسیاری از مردم حتی از آن چیزی نشنیده اند.

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

 

اگر امروز هنری فورد زنده بود ، می توانست حدود 79 ساختمان امپراتوری ایالتی ، پنجمین آسمان خراش بلند پرواز در ایالات متحده را خریداری کند.

 

میلیاردرهای مدرن, فرعون های مصر

 

و نیکلاس دوم روسیه می تواند حدود 25 منطقه مانند شهر مسکو ایجاد کند.

 

 


Comments